Londyński oddział MEC Access – komórka MEC zajmująca się marketingiem sportowym, sponsoringiem i komunikacją niestandardową, przygotował autorski projekt badawczy a zarazem narzędzie analityczne: Partnership Intelligence™.
Partnership Intelligence™ to globalne narzędzie dostarczające obszerną analizę zainteresowań konsumenckich, konsumpcji mediów i postaw wobec platform komunikacyjnych marek związanych z wydarzeniami spotowymi, artystycznymi, telewizyjnymi czy tak wielkimi wydarzeniami jak Olimpada, Mistrzostwa Euro w Piłce Nożnej Euro. Narzędzie pozwala również ocenić spójność atrybutów marki i cechami oraz wydźwiękiem danego wydarzenia sportowego czy artystycznego.
Partnership Intelligence™ daje możliwość:
1. Sprawdzenia jak dana platforma/wydarzenie są postrzegane.
- Globalnie Olimpiada jest wydarzeniem sportowym, które angażuje więcej ludzi niż jakiekolwiek inne – 53% lubi lub wręcz uwielbia Olimpiadę. W przypadku Formuły 1 jest to 36%. Dla porównania w Polsce 44% lubi lub uwielbia Olimpiadę i niewiele więcej – 48% Polaków lubi lub uwielbia EURO.
- Określenia silnych i słabych stron danej platformy.
- Poziom zainteresowania Olimpiadą w Londynie różni się między rynkami
– od 66% w przypadku Włoch do 39% w przypadku Singapuru.
- Porównania atrybutów marki z atrybutami platformy.
- Zidentyfikowania kategorii produktowych, które najbardziej interesują tych zaangażowanych w dane wydarzenie.
- 62% respondentów globalnie, którzy deklarują, że uwielbiają lub lubią Igrzyska jest zainteresowane podróżami, 51% modą, 51% technologią i elektroniką.
- Oceny konsumpcji mediów.
- W Chinach, 53% respondentów planuje oglądać Olimpiadę na żywo w internecie. Kolejne 38% będzie w ten sposób oglądało skróty najważniejszych wydarzeń a 31% skorzysta w tym celu z urządzeń mobilnych.
- W Wielkiej Brytanii tylko 13% respondentów planuje oglądać relacje na żywo w internecie. 11% obejrzy w internecie skróty wydarzeń a tylko 3% skorzysta z urządzeń mobilnych.
- W Polsce 19% respondentów planuje oglądać Olimpiadę na żywo w Internecie, tyle samo planuje oglądać w internecie tylko skróty wydarzeń i prawie
11% wykorzysta do tego celu urządzenia mobilne.
O badaniu
- Badanie obejmuje 17 rynków: Australia, Brazylia, Chiny, Dania, Francja, Hiszpania, Niemcy, Indie, , Meksyk, Polska, Rosja, Singapur, Szwecja, Tajlandia, USA, Włochy i Wielka Brytania.
- Przeanalizowano ponad 100 platform na każdym z rynków.
- Próba: 1500 respondentów na każdym rynku
- Badanie przeprowadzono w kwietniu 2012 roku.
MEC nie jest powiązane z London Organising Committee of the Olympic Games and Paralympic Games Limited oraz z London 2012 Olympic Games ani z UEFA Euro 2012.