w

Cyfrowa Olimpiada

Londyński oddział MEC Access – komórka MEC zajmująca się marketingiem sportowym, sponsoringiem i  komunikacją niestandardową, przygotował autorski projekt badawczy a zarazem narzędzie analityczne: Partnership Intelligence.

Partnership Intelligence™ to globalne narzędzie dostarczające obszerną analizę zainteresowań konsumenckich, konsumpcji mediów i postaw wobec platform komunikacyjnych marek  związanych z wydarzeniami spotowymi, artystycznymi, telewizyjnymi czy tak wielkimi wydarzeniami jak Olimpada, Mistrzostwa Euro w Piłce Nożnej Euro. Narzędzie pozwala również ocenić spójność atrybutów marki i cechami oraz wydźwiękiem danego wydarzenia sportowego czy artystycznego.

 Partnership Intelligence™ daje możliwość:

 1. Sprawdzenia jak dana platforma/wydarzenie są postrzegane.

  • Globalnie Olimpiada jest wydarzeniem sportowym, które angażuje więcej ludzi niż jakiekolwiek inne – 53% lubi lub wręcz uwielbia Olimpiadę. W przypadku Formuły 1 jest to 36%. Dla porównania w Polsce 44% lubi lub uwielbia Olimpiadę i niewiele więcej – 48% Polaków lubi lub uwielbia EURO.
  1. Określenia silnych i słabych stron danej platformy.
  • Poziom zainteresowania Olimpiadą w Londynie różni się między rynkami
     – od 66% w przypadku Włoch do 39% w przypadku Singapuru.
  1. Porównania atrybutów marki z atrybutami platformy.
  1. Zidentyfikowania kategorii produktowych, które najbardziej interesują tych zaangażowanych w dane wydarzenie.

    • 62% respondentów globalnie, którzy deklarują, że uwielbiają lub lubią Igrzyska jest zainteresowane podróżami, 51% modą, 51% technologią i elektroniką.
  1. Oceny konsumpcji mediów.

    • W Chinach, 53% respondentów planuje oglądać Olimpiadę na żywo w internecie. Kolejne 38% będzie w ten sposób oglądało skróty najważniejszych wydarzeń a 31% skorzysta w tym celu z urządzeń mobilnych.
  • W Wielkiej Brytanii tylko 13% respondentów planuje oglądać relacje na żywo w internecie.  11% obejrzy w internecie skróty wydarzeń a tylko 3% skorzysta z urządzeń mobilnych.
  • W Polsce 19% respondentów planuje oglądać Olimpiadę na żywo w Internecie, tyle samo planuje oglądać w internecie tylko skróty wydarzeń i prawie
    11% wykorzysta do tego celu urządzenia mobilne.

O badaniu

  • Badanie obejmuje 17 rynków: Australia, Brazylia, Chiny, Dania, Francja, Hiszpania, Niemcy, Indie, ,  Meksyk, Polska, Rosja, Singapur, Szwecja, Tajlandia, USA, Włochy i Wielka Brytania.
  • Przeanalizowano ponad 100 platform na każdym z rynków.
  • Próba: 1500 respondentów na każdym  rynku
  • Badanie przeprowadzono w kwietniu 2012 roku.

MEC nie jest powiązane z London Organising Committee of the Olympic Games and Paralympic Games Limited oraz z London 2012 Olympic Games ani z UEFA Euro 2012.  

Avatar photo

Napisane przez Kalitero

Sprawdzony sposób na bezpieczeństwo

Viano wspiera Przemka Miarczyńskiego