W.KRUK jest liderem rynku jubilerskiego i najstarszą firmą jubilerską w Polsce, która istnieje od ponad 170 lat. W kilkudziesięciu salonach firmowych na terenie całego kraju W.KRUK oferuje najwyższej jakości złotą i srebrną biżuterię, brylanty i inne kamienie szlachetne, a także dystrybuuje najbardziej znane marki zegarków. W.KRUK, będący wcześniej samodzielną firmą W.KRUK S.A., dołączył do VISTULA GROUP S.A., stając się jednym z podmiotów firmy, która obecnie skupia cztery ekskluzywne marki – Vistula, Wólczanka, W.KRUK oraz Deni Cler Milano. W związku z fuzją firm pojawiła się potrzeba dostosowania infrastruktury informatycznej W.KRUK do oprogramowania funkcjonującego w obrębie Grupy Vistula. Wybór padł na rozwiązanie Microsoft Dynamics NAV, które od dłuższego czasu było już wykorzystywane w Grupie Vistula.
„O wdrożeniu systemu zadecydowała potrzeba konsolidacji w jednym systemie informatycznym firm Grupy Vistula, z zachowaniem ich specyficznych wymagań. Microsoft Dynamics NAV sprawdził się w Grupie Vistula i jest stale modyfikowany wedle zmieniających się wymagań i potrzeb rozwijającej się grupy firm.” – przyznaje Robert Jagucki, Dyrektor IT, Vistula Group S.A.
W firmie W.KRUK wdrożono system Microsoft Dynamics NAV wraz z funkcjonalnościami odpowiadającymi na specyficzne potrzeby branży jubilerskiej. Implementację powierzono firmie NAV.COM, która wcześniej wdrożyła już to rozwiązanie w firmie Vistula&Wólczanka oraz jest odpowiedzialna za stały rozwój ERP w Vistula Group S.A. Cały proces implementacji trwał 83 dni, z czego dwa tygodnie zajęły analizy oraz programowanie.
„Dużym wyzwaniem była taka modyfikacja systemu, która dostarczyłaby W.KRUK niezbędnych funkcjonalności do efektywnego działania w branży jubilerskiej.” – mówi Tomasz Fica, Project Manager, NAV.COM. – Zastosowanie metody SURE STEP oraz szczegółowe rozmowy z pracownikami firmy dotyczące oczekiwań co do nowego systemu sprawiły, że wdrożenie zostało przeprowadzone relatywnie szybko i – co najważniejsze – bezproblemowo.” – dodaje.
Zakres implementacji objął obszary produkcji i jej rozliczania oraz dystrybucji produktów do salonów firmowych. Oprócz tego wprowadzono wybrane modyfikacje systemu, niezbędne do efektywnego działania przedsiębiorstwa, takie jak moduł DataMatrix zarządzający konfiguracją i emisją etykiet do wybranej drukarki czy mechanizm związany z wyceną wyrobów, który umożliwia oszacowanie kosztów wybranych zleceń produkcyjnych w trakcie realizacji. Z kolei mechanizm dotyczący zamówień na produkcję umożliwił poszerzenie zakresu informacji służących planowaniu i rozliczaniu produkcji.
„System Microsoft Dynamics NAV w pełni zarządza procesami centrali firmy. Nadzoruje obieg zapasów, rozliczanie produkcji, zarządza zakupami i dyspozycjami wydań do sieci sklepów. Wszystkie operacje gospodarcze mają swoje odzwierciedlenie w postaci wielowymiarowych zapisów księgowych w ramach całej Grupy.” – mówi Robert Jagucki, Dyrektor IT, Vistula Group S.A.
Rozwiązanie usprawniło proces zaopatrywania salonów firmowych i zamówień zakupów, rejestrację i rozliczanie produkcji i zarządzanie magazynem, a także zapewniło integralność i spójność danych, zwiększając kontrolę nad procesami zachodzącymi wewnątrz firmy. Dzięki możliwości weryfikacji aktualnych stanów magazynowych oraz sprzedaży, sklepy firmowe na terenie całego kraju mogą sprawniej działać oraz stale podnosić jakość oferowanych produktów.
***
Informacje o firmie:
Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, a także dostawcą kompleksowych rozwiązań cloud computing, aplikacji serwerowych i innych technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i administracji.
Sztandarowe produkty oferowane przez Microsoft to system operacyjny Windows z najnowszą wersją – Windows 7, która sprzedała się już na świecie w rekordowej liczbie 240 milionów egzemplarzy oraz oprogramowanie biurowe Microsoft Office – którego najnowsza wersja Microsoft Office 2010 zadebiutowała na rynku w lipcu 2010. Poza tym w ofercie spółki znajdują się m.in.: konsola Xbox 360, Windows Live Essentials wraz z pocztą Hotmail, komunikatorem Windows Messenger oraz wirtualnym dyskiem SkyDrive, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System, platforma Windows Azure oraz technologia Microsoft.NET. Microsoft jest również liderem w zakresie rozwiązań Cloud Computing, dostarczając zarówno aplikacje, infrastrukturę jak i platformę programistyczną w formie usług za pośrednictwem chmury obliczeniowej.
Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 90 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft. W Polsce Microsoft współpracuje z ponad 8 tysiącami partnerów i 20 tysiącami inżynierów.
Polski oddział Microsoft bierze aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej w Polsce. W ramach realizacji swojej strategii odpowiedzialności, polski oddział Microsoft koncentruje działania na zwalczaniu zjawiska „wykluczenia informacyjnego” poprzez upowszechnianie wiedzy i umiejętności informatycznych. W tym celu współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i wspólnie z nimi wspiera społeczności marginalizowane w dostępie do nowych technologii. W ramach programu „Microsoft dla non-profit”, Microsoft przekazuje również bezpłatnie swoje oprogramowanie na rzecz organizacji o charakterze społecznym. W 2007 roku Microsoft otrzymał tytuł Dobroczyńcy Roku 2006 w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy”, przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Firma jest zaangażowana w działania w obszarze edukacji również poprzez projekt „Partnerstwo dla Przyszłości”, który w 2007 roku został wyróżniony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Głos Nauczycielski, otrzymując tytuł „Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2007”. Od maja 2009 roku Microsoft we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje oraz Fundacją „Kierowca Bezpieczny” Krzysztofa Hołowczyca, prowadzi także inicjatywę na rzec bezpieczeństwa internetowego dzieci „3…2..1…Internet!”. W ramach kampanii ponad 100 tysięcy dzieci w całej Polsce dowiedziało się jak bezpiecznie korzystać z Internetu. W lipcu 2010 roku w Polsce odbyły się światowe finały największego konkursu technologicznego na świecie Imagine Cup, który jest organizowany przez Microsoft od 9 lat. Microsoft konsekwentnie potwierdza także swoją wysoką pozycję wśród pracodawców, zajmując od kilku lat czołowe miejsca w badaniu prowadzonym przez Hewitt Associates i zdobywając tytuł „Najlepszego Pracodawcy w Polsce”.
Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek Twojego operatora).
***
Microsoft Windows, Windows Mobile, Visual Studio, Windows Server System, Windows Server, SQL Server, Visual Studio, BizTalk Server, Microsoft Dynamics są zarejestrowanymi znakami towarowymi, bądź znakami towarowymi Microsoft Corp. w Stanach Zjednoczonych i/lub w innych krajach. Nazwy wymienionych firm i produktów mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi ich właścicieli.