15 marca 1962 roku prezydent John F. Kennedy wygłosił przemówienie w Kongresie Stanów Zjednoczonych, w którym sformułował cztery podstawowe prawa konsumentów: do informacji, do wyboru, do bezpieczeństwa, do reprezentacji. Na pamiątkę tego wydarzenia w 1983 roku pierwszy raz obchodzono w USA Dzień Konsumenta ( w Polsce od 2000 roku). Prezydent Kennedy zasłynął również ze sformułowania „Konsumenci to my wszyscy ”.
Streetcom postanowił sformułować oraz podkreślić piąte prawo konsumentów: do rekomendacji! Zainicjował przy tym obchody Światowego Dnia Rekomendacji 15 marca każdego roku i rozpoczął długofalowy program „Rekomendujcie!”. Zaproszeni do niego zostają wszyscy, ponieważ jesteśmy członkami ogromnej społeczności konsumentów.
Program „Rekomendujcie!” to nowa inicjatywa o charakterze społecznym. Hasło przewodne programu brzmi: „Mamy prawo do rekomendowania tego, co dobre!” . Celem akcji jest wzmacnianie pozytywnych relacji między konsumentami i popularyzowanie prawa do dzielenia się dobrymi doświadczeniami oraz rekomendowania tego, co uważamy za słuszne, godne polecenia. Jedną z często wymienianych cech narodowych Polaków jest podobno narzekanie. A przecież lubimy chwalić i polecać innym to, co lubimy!
W ramach programu tworzone będą miejsca, które pomogą w komunikowaniu się konsumentów i dawaniu rekomendacji. Pierwszym z nich jest fanpage Rekomendujcie! Zapraszamy!
„Postanowiliśmy stworzyć program społeczny, zainspirowani otwartością konsumentów należących do wielkiej społeczności Streetcom, z którą mamy stały kontakt. Tworząc program, pragniemy zaprosić wszystkich do nieustannego wymieniania informacji na temat tego, co jest dobre i warte polecania. Wszyscy chętnie korzystamy z prawa do rekomendowania sobie nawzajem tego, co lubimy, cenimy. Program może przy tym udowodnić, że łatka przyczepiona do Polaków – wiecznych maruderów – nie jest prawdziwa. Dlatego misją akcji „Rekomendujcie” jest tworzenie miejsc i generowanie okazji do wymieniania pozytywnych opinii. Wieloletnie doświadczenie agencji pozwala mieć pewność, że każdy człowiek może stać się opiniotwórczy dla swojego otoczenia i dlatego zwracamy się do wszystkich konsumentów z prośbą o włączanie się do akcji i wpływanie na pozytywniejsze spojrzenie na rzeczywistość.” – mówi Iwona Gniedziejko-Płuciennik, odpowiadająca za program „Rekomendujcie!” w agencji Streetcom.