w

Trudny 2011 rok dla Śnieżki

W raportowanym okresie zysk operacyjny Grupy Kapitałwej osiąnął wartość 45,4 mln zł (spadek z 62,2 mln zł), a marża zysku operacyjnego uplasowała się na poziomie 8,2% (rok wcześiej było to 11,7%). Zysk netto Śnieżki w 2011 roku wyniósł 18,2 mln zł.

Główny wpływ na wartość zysku operacyjnego w 2011 roku miał wzrost kosztów surowców używanych do produkcji farb i lakierów oraz wzrost kursu Euro – tłmaczy Piotr Mikrut, Prezes Zarząu FFiL Śnieżka S.A. Dodatkowo na wynik netto wpłnęły koszty związane z jednorazową transakcją sprzedaży Spółki Farbud, ujemne różnice kursowe z tytułu dewaluacji waluty białruskiej i z wyceny kredytu walutowego. – W zwiąku z tym, że więszość zdarzeń w 2011 roku miał charakter jednorazowy, z optymizmem patrzymy na rok 2012 –dodaje Piotr Mikrut.

W 2011 roku sprzedaż Śnieżki w Polsce wzrosła o 3,7% w stosunku do 2010 roku i wyniosła 364,6 mln zł. Grupa odnotowała także wzrost sprzedaży na Ukrainie o 16,9% (317,9 mln UAH) w stosunku do roku 2010. W raportowanym okresie, szacunkowy udział Śnieżki w ukraińskim rynku ukształował się na poziomie 24,5%, a w segmencie emulsji na poziomie 31%. Wartość sprzedaży skonsolidowanej w IV kwartale 2011 roku sięgnęła 94,8 mln zł, co oznacza wzrost o 4,5% w stosunku do analogicznego okresu wcześniejszego roku.

Sprzedaż produktów Śnieżki na rynku białoruskim spadł o 16,4% w porównaniu do roku wcześniejszego. – Jest to efekt czynników niezależych od Grupy –w 2011 roku nastał kryzys walutowy i gwałtowna dewaluacja białruskiego rubla –wyjaśnia Piotr Mikrut. W 2011 roku Śnieżka BELPOL –spółka produkująca szpachle i impregnaty, rozpoczęła na Białrusi produkcję białch farb emulsyjnych. W tym czasie na białruskim rynku mieliśy też do czynienia ze zwięszeniem mocy produkcyjnych w zakresie produkcji szpachli.

Avatar photo

Napisane przez RedPen

Skuteczna realizacja projektów z zakresu wsparcia sprzedaży w Teta CRM

Oracle Academy wprowadza nowy program nauczania technologii Java