Dzięki wprowadzonym zmianom, skróceniu ulegnie proces likwidacji szkód oraz nastąpi optymalizacja kosztów postępowania likwidacyjnego.
Najważniejszym elementem realizowanego przez zespół Infovide-Matrix projektu, było właściwe dostosowanie wdrażanych funkcjonalności do nowej strategii biznesowej Polskiego Towarzystwa Ubezpieczeń. Główne założenia projektu zakładały optymalizację kosztową działalności operacyjnej Spółki, realizowanej poprzez rozbudowę Systemu Likwidacji Szkód (SLS) oraz optymalizację procesów finansowo – księgowych obsługi szkód. Platforma wdrożona została we wszystkich jednostkach organizacyjnych Polskiego Towarzystwa Ubezpieczeń S.A.
„Staramy się, żeby atrakcyjna oferta cenowa szła w parze z wygodą i oszczędnością czasu po stronie klientów. Dlatego właśnie stawiamy na optymalizację procesów zachodzące w firmie, ułatwiając użytkownikom systemu dostęp do informacji dotyczących historii finansowej obsługiwanej szkody i eliminując obieg dokumentacji papierowej w procesie jej likwidacji. Pozwoli to na wyższą efektywność pracy naszych pracowników, a co za tym idzie podniesienia jakości likwidacji i zadowolenia naszych klientów.” – dodaje Andrzej Gostyński , Dyrektor Biura Likwidacji Szkód z Polskiego Towarzystwa Ubezpieczeń S.A.
Wdrożone moduły, zapewniają kompleksową obsługę procesu likwidacji merytorycznej i technicznej wraz z obsługą finansowo – księgową i regresami. System pozwala płynnie przechodzić Użytkownikowi przez kolejne etapy likwidacji szkody. Każdy etap procesowania, począwszy od zgłoszenia szkody, oględzin i wyceny, poprzez rozliczenia, aż do zamknięcie całego procesu, został opracowany w taki sposób, żeby jednocześnie zminimalizować wykorzystanie dokumentów papierowych. Zoptymalizowany w ten sposób proces, jest jednym z elementów nowoczesnego zarządzania obiegiem dokumentów elektronicznych i pozwala znacząco skrócić czas likwidacji.
„Podczas wieloletniej już pracy projektowej z PTU dbamy przede wszystkim o to by jak najlepiej zrozumieć cele naszego Klienta, procesy zachodzące w Towarzystwie, a także potrzeby klientów Ubezpieczyciela. Jako dostawca usługi bierzemy na siebie odpowiedzialność nie tylko za wdrożenie skutecznego i bezpiecznego rozwiązania, ale przede wszystkim za dostarczenie realnej wartości biznesowej. Bardzo istotna jest dla nas również partnerska relacja jaką udało nam się wypracować z Klientem. Są to warunki niezbędne do tego by dostarczyć usługę naprawdę wysokiej jakości.” – powiedział Marcin Kirilenko , Dyrektor Obszaru Biznesowego w Infovide-Matrix SA
System Likwidacji Szkód w PTU podlegał będzie ciągłej rozbudowie. Już wkrótce wprowadzony zostanie mechanizmy walidacji i kontroli kwot, masowe drukowanie dokumentów, jak również dodana zostanie obsługa rezerw i wypłat w walutach innych niż PLN.