Bałtycka Odyseja to pierwsza tego typu akcja edukacyjna w Polsce. Wolontariusze Credit Agricole i EFL, a także mieszkańcy nadmorskich miejscowości, pracownicy parków narodowych, harcerze i turyści z całej Polski wspólnie maszerują po plaży – od Świnoujścia do Piasków na Mierzei Wiślanej. 500-kilometrowa trasa podzielona jest na dziesięć etapów. Co miesiąc, w wybrany weekend, uczestnicy akcji przechodzą i sprzątają około 50 kilometrów plaży, a przy okazji edukują i wyjaśniają na czym polega problem plastiku w wodzie.
W maju Bałtycka Odyseja dotarła do Łeby na półmetku trasy. Przed rozpoczęciem szóstego etapu, z Łeby do Władysławowa, organizatorzy akcji przygotowali dodatkowe atrakcje. W piątek 12 czerwca o godzinie 16:00 rozpocznie się Łebinar z Łeby – internetowe spotkanie z uczestnikami marszu, a także ekspertami współpracującymi z Bałtycką Odyseją. Gościem specjalnym wydarzenia będzie burmistrz Łeby Andrzej Strzechmiński.
– Postanowiliśmy podsumować nasze dotychczasowe osiągnięcia i pochwalić się sukcesami. Będziemy rozmawiać na żywo, więc każdy kto do nas dołączy będzie mógł komentować, zadawać pytania, rzucać pomysły – zachęca Przemysław Przybylski, dyrektor komunikacji Credit Agricole, odpowiedzialny również za koordynację aktywności CSR banku.
Dodatkową atrakcją zrealizowaną w ramach kampanii #mniejplastiku jest wystawa zdjęć Dominika Dobrowolskiego i Dobromiła Noska „Bałtycka Odyseja”. Wystawę można oglądać od 13 do 28 czerwca w Łebie, na Skwerze Rybaka.
– Wystawa prezentuje artystyczne zdjęcia oryginalnych śmieci, które zebraliśmy podczas naszego marszu. Każdy taki „skarb Bałtyku” jest bezwartościowym odpadem pozostawionym dla następnych pokoleń. Przerażające jest to, ile takich śmieci zalega w wodzie, na plaży i na wydmach – mówi ekolog Dominik Dobrowolski.
Aby zarejestrować swój udział w Łebinarze z Łeby wystarczy kliknąć tutaj: https://creditagricole3.clickmeeting.pl/baltycka-odyseja-lebinar-z-leby/register
Transmisję będzie można także oglądać na żywo na profilu banku na Facebooku.
Organizatorami Bałtyckiej Odysei są: Dominik Dobrowolski, bank Credit Agricole oraz spółka EFL, a akcja jest częścią szerszej kampanii edukacyjnej #mniejplastiku