Wśród badanych znalazło się 156 właścicieli serwisów i blogów emitujących reklamy Adkontekst. Pytania, które im zadano, dotyczyły między innymi mocnych i słabych strony sieci, różnorodności oferowanych form reklamowych oraz zysków z emisji reklam. Zapytano także, czy wydawcy Adkontekst poleciliby sieć innym właścicielom stron internetowych i blogów. Na to pytanie aż 95,5% respondentów odpowiedziało, że Adkontekst jest warty polecenia.
Do największych zalet Adkontekst wydawcy zaliczają łatwość wdrożenia reklam (80% badanych), możliwość emisji reklam Adkontekst obok konkurencyjnych sieci (niemal 70%), duży wybór form reklamowych (ponad 44%), a także wsparcie ze strony konsultantów (36%).
Zdaniem wydawców wysokość zarobków w Adkontekst jest na dobrym poziomie. W skali od 1 do 6 oceniają je średnio na 4. Według niemal 90% badanych system wypłat zysków funkcjonuje sprawnie lub bardzo sprawnie.
Większość wydawców (84%) pozytywnie ocenia także różnorodność form reklamowych oferowanych przez Adkontekst oraz wsparcie ze strony konsultantów sieci. 97,5% respondentów uważa, że jest ono na wysokim poziomie.
Wydawcy zapytani zostali również o mocne i słabe strony sieci Adkontekst na tle konkurencji. Docenili m.in. takie aspekty, jak możliwość emisji reklam Adkontekst obok innych, konkurencyjnych sieci, możliwość emisji Intertextu, czyli podlinkowanych słów, po najechaniu na które pojawia się reklama, a także partnerskie podejście ze strony konsultantów oraz wsparcie techniczne.
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 30.05.2012-10.06.2012 i zostali do niego zaproszeni wszyscy partnerzy Adkontekst.
Infografika prezentująca wyniki badania dostępna jest na stronie adkontekst.pl