ContentStream to platforma do rekomendacji treści. Właściciele serwisów internetowych wklejają na stronę widget w postaci boksu z linkami do artykułów serwisów, którym zależy na pozyskaniu nowych użytkowników. ContentStream wzbogaca stronę i pozwala zarabiać wydawcom, również mniejszych serwisów, blogów i forów. Dla marketerów stanowi efektywny sposób dotarcia do nowych użytkowników, co czyni z niego skuteczne narzędzie do tzw. content marketingu.
Pytania, które zadano respondentom dotyczyły między innymi mocnych i słabych stron ContentStream, różnorodności oferowanych form boksów oraz wsparcia ze strony konsultantów.
Do największych zalet ContentStream wydawcy zaliczają możliwość dodatkowego czerpania zysków z emisji boksów, niezależnie od reklam (80% badanych), możliwość wzbogacenia kontentu witryny o zajawki artykułów (niemal 73%), proste procedury i szybkość wdrożenia (ponad 66%), a także wyższą klikalność boksów niż w przypadku reklam (36%).
Większość wydawców (91%) pozytywnie ocenia różnorodność form boksów oferowanych przez ContentStream. Doceniają oni również wsparcie ze strony konsultantów sieci. Aż 97,7% badanych uważa, że jest ono na wysokim poziomie. Większość (84%) dobrze ocenia również funkcjonowanie systemu wypłat zysków.
Zapytano także, czy wydawcy sieci poleciliby ją innym właścicielom stron internetowych i blogów. Na to pytanie aż 86% respondentów odpowiedziało, że ContentStream jest warty polecenia.
Infografika prezentująca wyniki badania dostępna jest na stronie contentstream.pl
Do badania online zaproszeni zostali wszyscy partnerzy ContentStream. Wzięło w nim udział 44 wydawców. Badanie zrealizowane zostało w dniach 30.05.2012 – 10.06.2012.