Coraz więcej jest osób, które tworzą własne treści i publikują je online – nagrania wideo, zdjęcia lub teksty. Ich odsetek (65 proc.) jest tylko niewiele mniejszy od odsetka internautów deklarujących udostępnianie treści znalezionych w Sieci (85 proc.). Jak wynika z badania agencji Think Kong i portalu StudentsWatch.pl, łącznie aż 41 procent ankietowanych przynajmniej raz w miesiącu umieszcza w serwisach społecznościowych czy na blogach autorskie materiały.
„Większość ludzi to właściwie mikroblogerzy. Regularnie polecają, udostępniają, piszą”– komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong – „Tylko niecałe 8 procent użytkowników Sieci deklaruje, że nigdy nie dzieli się znalezionymi treściami. 85 procent regularnie bierze udział w dyskusjach. To zjawiska, które mają bardzo duży wpływ na strategie marketingowe”.
Według wyników badania agencji Think Kong i portalu badawczego StudentsWatch.pl internauci są również aktywni w ocenie i komentowaniu treści w serwisach społecznościowych i na forach. Codziennie robi to ok. 6 proc. internautów, a kilka razy w tygodniu – łącznie 26 proc. Tylko co siódmy internauta nie robi tego w ogóle.
Poprzez serwisy społecznościowe, fora i blogi internauci polecają również produkty i usługi z których korzystają. Aż 62 procent użytkowników Sieci robi to przynajmniej raz w miesiącu.
„To olbrzymi potencjał, który można wykorzystać. Prawie 5 procent internautów codziennie poleca komuś jakąś usługę lub produkt” – dodaje Norbert Kilen z agencji Think Kong.
Dla polskich użytkowników Internetu media społecznościowe to także wygodna forma komunikacji ze znajomymi. Ponad 40 proc. internautów codziennie kontaktuje się z przyjaciółmi przez wiadomości w serwisie społecznościowym, czat lub komunikator. Co czwarty internauta deklaruje, że robi to rzadziej – kilka razy w tygodniu. Tylko niespełna 4 proc. w ogóle nie korzysta z takich form kontaktu z innymi ludźmi.
Wyniki dotyczące form aktywości internautów są częścią większego projektu realizowanego wspólnie przez specjalizującą się w social media marketingu agencję Think Kong oraz portal badawczy StudentsWatch. Dane dotyczące innych obszarów będą udostępniane bezpłatnie jeszcze w lutym b.r.
Badanie zrealizowano w styczniu 2012 roku na losowo dobranej próbie 1880 użytkowników Internetu w wieku powyżej 16 lat, metodą CAWI. Kwestionariusz wywiadu został opracowany wspólnie przez agencję interaktywną Think Kong i portal badawczy StudentsWatch.
Think Kong to agencja interaktywna, której obszarem specjalizacji są działania marketingowe w Internecie, w szczególności kampanie oparte na wykorzystaniu serwisów społecznościowych, strategiczne wsparcie komunikacji marek w Internecie. Od 2011 r. Think Kong reprezentuje w Polsce międzynarodową sieć eBuzzing obecną m.in. we Francji, Włoszech, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Niemczech. Firma działa też w ramach grupy skupiającej m.in. On Board Public Relations i agencję reklamową San Markos. Wielokrotnie nagradzana i wyróżniana (Magellan Awards 2010, Newscomer of the Year 2010, Stevie Awards 2010), realizowała działania promocyjne online dla wielu marek, m.in. Adobe, Siemens, Neinver, RWE, Panasonic.
Więcej informacji dla mediów:
Dariusz Chrzanowski
On Board San Markos Group
Ul. Wolska 88, 01-141 Warszawa
tel.(+48 22) 321-51-00
e- mail: [email protected]
Norbert Kilen
Think Kong
e-mail: [email protected]