w

2,5 mln słuchaczy stacji wąskosprofilowanych

Reklama w ogólnopolskich rozgłośniach lub w dużych, popularnych sieciach radiowych buduje tani i bardzo szeroki zasięg kampanii. Często jednak potrzebne jest dotarcie do precyzyjnego, wąskiego targetu, specyficznego dla konkretnego produktu lub usługi. Do takich celów świetnie nadają się rozgłośnie sprofilowane – nadają one często niszowy program ze starannie dobraną muzyką by zaspokoić wyrafinowane gusta swoich odbiorców.

Od kilku lat w Polsce takich stacji radiowych przybywa. Przykładami są choćby Chilli Zet serwujące chillout i delikatny jazz, a w warstwie programowej autorskie programy muzyczne i kulturalne, Eska Rock z ambitną muzyką rockową, Radio Tok FM skupiające się na informacji i publicystyce, RMF Classic proponujące muzykę klasyczną i filmową oraz audycje kulturalne i life-stylowe czy Radio Vox FM grające w klasycznym formacie oldies. Wszystkie te stacje mają starannie ułożoną ramówkę pod kątem swojego grona odbiorców.

Popularność tych stacji rośnie z roku na rok. Na początku 2009 roku, gdy Chilli Zet dopiero startowało, Eska Rock jako rozgłośnia ponadregionalna nadawała od pół roku, a RMF Classic budowało swój zasięg uruchamiając kolejne nadajniki w nowych miasta, stacji wąskosformatowanych słuchało w Polsce codziennie 1,9 mln osób. Dziś jest to już 2,5 mln słuchaczy. Łączny udział w czasie słuchania tych rozgłośni to 5,9 proc.

Słuchacze stacji wąskosformatowanych to radiowi heavy userzy – aż co trzeci słucha radia powyżej 6 godzin dziennie.

Słuchacze rozgłośni sprofilowanych to osoby z najatrakcyjniejszych dla reklamodawców grup: osoby młode i dorosłe, bardzo dobrze wykształcone (45,6 proc. ma wykształcenie wyższe, a 43 proc. – średnie), zaś spośród grup zawodowych są to najczęściej: dyrektorzy, przedstawiciele wolnych zawodów, pracownicy umysłowi i właściciele firm.

Wśród słuchaczy stacji sformatowanych przeważają osoby lepiej sytuowane. Co trzeci respondent (30,6 proc.) szacuje dochód łączny swojego gospodarstwa na powyżej 5 tys. zł miesięcznie, a w przypadku co czwartego (23,8 proc.) kwota ta zawiera się pomiędzy 3 tys. a 5 tys. zł.

Dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, IV-VI 2011, dane dla grupy stacji: Antyradio, Chilli Zet, Eska Rock, RMF Classic, Radio PiN, Radio RAM, Radio Tok FM, Radio Vox FM, Program 2 PR.

Szczegóły na stronie badaniaradiowe.pl

Avatar photo

Napisane przez Krzysztof Głowiński

RuckZuck prezentuje najnowsze trendy w wyposażeniu wnętrz

Bitdefender Mobile Security dla systemu Android oferuje funkcję anti-theft