Dominuje stereotyp, że to ludzie wchodzący w średni wiek powinni zaopatrzyć się w okulary. Jest to uzasadnione o tyle, że właśnie w tym okresie dotyka nas prezbiopia, czyli naturalny stan polegający na stopniowo pojawiających się kłopotach z widzeniem tekstu i przedmiotów w bliskich odległościach. Jednak w obecnych czasach, w związku ze zmianami cywilizacyjnymi czy niekorzystnym wpływem środowiska pracy na zdrowie, trudności z widzeniem dotykają coraz większej liczby osób młodszych. Nasilające się kłopoty z ostrym widzeniem monitora komputera, odczytem wskazań nawigacji GPS lub innych przedmiotów codziennego użytku stają się nie tylko uciążliwością, ale zaczynają przeszkadzać w codziennym funkcjonowaniu. Jest to wówczas wyraźny sygnał, że należy niezwłocznie zaopatrzyć się w okulary w celach korekty wzroku.
Coraz częściej oprawki okularowe nosi się nie tylko ze względów zdrowotnych – ludzie sięgają po nie z powodów natury estetycznej. Okulary traktuje się wówczas jako ozdobę i jako element szeroko rozumianej biżuterii, ważny z punktu widzenia budowania własnego wizerunku.
Kto powinien zadbać o własny wzrok?
Odpowiedź na to pytanie, wbrew pozorom nie jest jednoznaczna. Oczywiście w okulary powinni zaopatrzyć się wszyscy, u których zdiagnozowano poważne wady wzroku. A co z osobami u których występują niewielkie problemy z widzeniem np. nieostry obraz o zmroku czy bolące oczy? W razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie tego czy w naszym przypadku okulary są koniecznością czy też nie – należy zasięgnąć fachowej porady okulistycznej. Ale nosić okulary mogą nie tylko osoby ze zdiagnozowanymi trudnościami z widzeniem. Często zdarza się, że tzw. „zerówki” – okulary bez właściwości korekcyjnych, kupują osoby dobrze widzące. Dlaczego? Odpowiedzi jest kilka: z jednej strony takie okulary zapewniają im większy komfort w pracy bądź w życiu codziennym np. jeśli ktoś długo pracuje przed komputerem to okulary z właściwymi soczewkami odpowiednio zabezpieczają wzrok. Z drugiej strony dużą rolę odgrywają aspekty modowo – estetyczne: niektórzy sięgają po okulary, aby w prosty sposób zmienić swój wizerunek lub zwyczajnie dlatego, że okulary podnoszą ich atrakcyjność. Noszenie "zerówek" – zarówno przez kobiety jak i mężczyzn – bywa traktowane jako dodatek taki sam jak łańcuszek, pasek czy kolczyki, który służy kreowaniu wyjątkowego wizerunku.
Jakie oprawki wybrać?
Należy zadbać o to, aby dobrać sobie takie oprawki, które będą jak najlepiej dopasowane do naszych indywidualnych potrzeb zdrowotnych i estetycznych. Wybór odpowiednich oprawek nie jest prosty. Często nie mamy sprecyzowanych oczekiwań co do ich wyglądu lub zwyczajnie nie wiemy jakimi kryteriami powinniśmy się kierować. Świat okularów zmienił się diametralnie na przestrzeni lat. Okulary dawniej były ciężkie i brzydkie, stąd większość osób nie lubiła ich nosić. Ale obecnie sytuacja wygląda inaczej – oprawki korekcyjne są eleganckie, mają nowoczesny design i dostępne są w wielu wariantach kolorystycznych. Marka Belutti ma w swoim portfolio kolekcję oprawek okularowych Belutti Jelly Eyewear, które są ultralekkie i elastyczne. Jest to propozycja dla odważnych i wyrazistych osób – zestawienie kolorów od mocnego pomarańczu, poprzez ciemną fuksję, ma na celu dodanie ich właścicielom ekstrawagancji. Ciekawym trendem na rynku okularów jest również powrót niegdyś znienawidzonych dużych okularów o grubych oprawkach tzw. nerd glasses ("kujonek"), które obecnie zyskują status kultowych wśród coraz większej rzeszy zwolenników.
„Niezależnie od naszych potrzeb i preferencji w tym zakresie, nie należy wybierać uniwersalnych okularów, które są dostępne w sieciach handlowych. Są one co prawda dużo tańsze od modeli dostępnych w salonach optycznych, ale mogą wpływać niekorzystnie na nasze zdrowie. A jak powszechnie wiadomo – lepiej nie oszczędzać na własnym zdrowiu. Dodatkowo w salonach optycznych pracują profesjonalni konsultanci, którzy doradzą nam w kwestii doboru najlepiej dopasowanych oprawek” – mówi Marcin Krasnodębski, ekspert marki Belutti.
Wsłuchując się w rady profesjonalistów warto zatem zadbać o to, aby okulary stały się najmodniejszym dodatkiem w 2012 roku. A ich noszenie pożytecznym nawykiem i symbolem tego, że dbamy o siebie i nasze zdrowie. Warto w tym miejscu zgodzić się z hasłem: Noszenie okularów się po prostu opłaca!
* * *
O firmie Belutti
Belutti, marka o włoskich korzeniach, ma w swojej ofercie oprawy okularowe oraz okulary przeciwsłoneczne. Okulary Belutti przeznaczone są dla eleganckich kobiet oraz mężczyzn, którzy lubią skupiać na sobie uwagę otoczenia. Charakteryzuje je modny design, nowoczesne kształty i intrygujące detale zdobiące zauszniki. Duża ilość modeli pozwala każdemu dobrać coś idealnie dopasowanego do indywidualnych potrzeb.
Marka Belutti powstała w 1999 roku w małej rodzinnej fabryce okularów we Włoszech, w górskiej miejscowości Belluno.
Okulary i akcesoria optyczne marki Belutti są dostępne w kilkuset renomowanych salonach optycznych oznaczonych symbolem Authorized Belutti Dealer.
Wszystkie produkty tej marki są nadzorowane przez polskie urzędy państwowe, posiadają Deklarację Zgodności, rejestracje w Urzędzie Rejestracji Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych oraz Certyfikat Centralnego Instytutu Ochrony Pracy potwierdzający wysoką jakość oferowanego towaru.
www.belutti.com